בדיקת התאמת אתר למכשירים ניידים | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


בדיקת התאמת אתר למכשירים ניידים

שתף בפייסבוק


כחלק מהעלאת רמת הנגישות של גולשים באתרי אינטרנט ועם התקדמות המכשירים הניידים, גוגל יצאה בדרישה עבור מנהלי אתרים להתאים את האתר לתצוגה בדפדפנים רגילים של מכשירים ניידים מתקדמים. במסגרת דרישה זו, גוגל שמה דגשים שיש להחיל באתר הקיים או החדש שיאפשרו גלישה נוחה בניידים כמו טקסט בגודל סביר לקריאה, מרחק נוח ללחיצה על קישורים משאר התוכן  התאמת קומפוזיציה ועוד.

מדוע זה חשוב? כאמור, כדי לדאוג ליכולת נגישות גבוהה באתר ומצידכם, אתרים שלא יותאמו למכשירים ניידים מתקדמים ייפגעו בדירוג של מנוע החיפוש.

כדי לבדוק אם האתר הקיים שלכם מותאם לנייד, גוגל מציגה את הכלי לצורך בדיקת התאמת אתר למכשירים ניידים.

איך עושים זאת? מזינים את כתובת האתר הראשי שלכם ושולחים לבדיקה. תוך מספר שניות תקבלו פירוט האם האתר שלכם מותאם לניידים. במידה שכן, תקבלו הודעת "מעולה! האתר מותאם לניידים" ובמידה שלא יוצגו לכם מספר דגשים לשיפור ותופנו למידע נוסף על התאמת האתר שלכם לנייד.

דרך נוספת לבדוק אם האתר מותאם לנייד היא פשוט להיכנס למנוע החיפוש דרך המכשיר הנייד ולהקליד את הכתובת או את שם האתר. אם האתר הקיים שלכם מותאם יופיע כיתוב ליד תיאור האתר "מותאם לנייד" או באנגלית: Mobile Friendly.

שימו לב שעבור אתרים שהסבו רק עתה את האתר שלהם לאתרים מותאמים לניידים הכיתוב הנ"ל לא יופיע מיד, אלא לאחר הסריקה הבאה של גוגל את האתר. ניתן לזרז יחסית את תהליך האינדוקס והופעת הכיתוב "מותאם לנייד" דרך "כלי מנהלי אתרים".




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון