מתכננים לבנות אתר? דברים שכדאי להכין מראש | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מתכננים לבנות אתר? דברים שכדאי להכין מראש

שתף בפייסבוק


כמה מילים בנושא: חשוב להבין שבניית אתר הוא תהליך במהלכו בונה האתרים שלכם יזדקק לכל חומר אפשרי (טקסטים, תמונות, מידע כללי וכו') כדי לסיים את העבודה בצורה המהירה והיעילה ביותר. חומר או מידע חסר מהלקוח בשלבי העבודה של בניית האתר עלול לעכב את בונה האתר ולעתים אף לעצור את העבודה על האתר עד להשלמת החומר ע"י הלקוח.

לכן, אם אתם מתכננים לפנות לבונה אתרים לעבודת בניית אתר, מומלץ לוודא שהעברתם אליו את כל החומרים שבידכם מראש.
להלן צ'ק ליסט מינימלי שכדאי לעקוב אחריו ולבדוק אם יש בידיכם, הלקוחות, את החומרים שיאפשרו עבודה יעילה ומהירה והעלאת האתר מהר ככל האפשר.

1. בחירת כתובת דומיין: כדאי להחליט על כתובת דומיין עבור האתר מראש. אפשר להתייעץ עם בונה האתרים מהו הדומיין הטוב ביותר שניתן להשיג עבור האתר ותחום העיסוק שלכם. באופן עצמאי, ניתן למצוא דומיינים פנויים באתרי דומיינים כמו כאן או בכל אתר אחר מתאים. שימו לב שמדובר בהחלטה על דומיין. את הרכישה בפועל לא כדאי לבצע באופן עצמאי, אלא עם בונה האתר או דרכו כדי לאפשר אינטגרציה מלאה ומהירה עם האחסון.

2. אחסון אתר: גם כאן נציין שאין לרכוש מראש אחסון עבור האתר שכן לכל שרת אחסון וחבילת אחסון מפרט טכני שונה (למשל: תמיכה php וכיוצא באלה) שעולים להיות מכשול בפני בונה האתר. במידה שאחסון שקניתם אינו מתאים למפרט האתר וצרכיו, האחסון שקניתם מראש יהיה מיותר. כדאי להתייעץ עם בונה האתר לגבי רכישת האחסון או לרכוש דרכו חבילת אחסון מתאימה.

3. מפרט אתר מוכן וכתוב בצורה מסודרת: מפרט אתר מסודר (ב-word) יאפשר לבונה האתר לגשת בצורה קלה לבניית התבנית ולהטמעת החומרים.

3.א. רשימת כפתורים/קטגוריות באתר: יש לכתוב במפרט מהם הכפתורים אותם תרצו שיהיו באתר כמו: ראשי, אודות, יצירת קשר, גלריה, מאמרים, כתבו עלינו, המלצות וכו'. ניתן להתייעץ עם בונה האתרים ולראות אם יש לו רעיונות נוספים לכפתורים שיהיו יעילים עבור האתר.

3.ב. תוכן טקסטואלי, תמונות ומדיה עבור כל אחת מהקטגוריות שבחרתם: יש לאגד בתיקייה ולשלוח לבונה האתר יחד עם המפרט הכתוב את כל תכני האתר: טקסטים עבור כל קטגוריה, תמונות שתופענה בכל קטגוריה ושאר מדיה כמו סרטונים ועוד.

3.ג. פרטי התקשרות שלכם: יש לשלוח בצורה מסודרת במפרט האתר את כל פרטי ההתקשרות עמכם שאתם מעוניינים שיופיעו באתר. טלפון, נייד, דוא"ל, פקס וכו'.

3.ד. עוד במפרט - תוספות: יש לציין במפרט תוספות שאתם מעוניינים שתופענה בכל דף במבנה האתר כמו למשל: תיבת יצירת קשר מהירה, כפתורי שיתוף של הרשתות החברתיות, הטמעות של רשתות חברתיות וכו'.

4. אם עיצוב האתר נעשה אצל גורם אחר ולא אצל בונה האתר, יש לספק לבונה האתר קובץ עיצוב פתוח עם שכבות בפורמט psd - פורמט קובץ עבודה פתוח של פוטושופ. תוכלו לבקש זאת מהמעצב. שימו לב, אם בעיצוב, המעצב השתמש בפונטים מיוחדים, יש לשלוח גם את קובצי הפונט המופיעים בקובץ העיצוב כדי שבונה האתרים יוכל לפתוח את קובץ העיצוב אצלו בצורה חלקה וללא עיכובים.

אם הכנתם את הנ"ל, אתם מוכנים לתחילת העבודה לבניית האתר בצורה כמעט חלקה, כמובן, תלוי בצרכים ובמפרט האתר.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון