זיהוי של התקן מחשב או טלפון נייד שבו מוצג אתר ומעבר אוטומטי לפורמט האתר המתאים | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


זיהוי של התקן מחשב או טלפון נייד שבו מוצג אתר ומעבר אוטומטי לפורמט האתר המתאים

שתף בפייסבוק


כיום קיימים מספר התקנים או פלטפורמות שבהן ניתן להציג אתר שהבולטים ביניהם הוא המחשב השולחני הנייח, המחשב הנייד, טאבלטים וטלפונים סלולאריים.

היות שיש הבדל בעיקר בגודל התצוגה של הפלטפורמות הנ"ל, בוני אתרים ובעלי אתרים מעוניינים להציג גרסא שונה של האתר בהתאם להתקן. לדוגמא: אתר עבור מחשב נייח/נייד שאלה אתרים בפורמט מלא לעומת אתרים עבור טלפונים סלולאריים כמו ה-Iphone ואחרים שתצוגת אתר מלא במסגרתם תקשה על חווית הניווט ומציאת התוכן המעניין את הגולש. לפלטפורמות עם תצוגה קטנה כמו דפדפן Iphone תיבנה גירסא שונה של האתר, מצומצמת יותר, בעיקר מבחינה עיצובית ועניינית יותר.

הרעיון הוא שאם גולש ייכנס דרך מחשב נייח או נייד הוא יראה את הדרסא המלאה של האתר, שבה יש אפשרות ליותר חופש עיצובי ויצירתיות ובמידה שנכנס לכתובת האתר דרך טלפון נייד עם דפדפן מלא הוא יועבר אוטומטית לגרסא המצומצמת המותאמת לדפדפן הטלפון הנייד.

איך עושים זאת? די פשוט. כאן תוכלו למצוא קובץ JavaScript עם סקריפט מקיף ומוכן המזהה את ההתקן ואת הדפדפן ומעביר אוטומטית את הגולש לתצוגת האתר המתאימה בהתאם להתקן: להורדה (לחיצה ימנית על הקישור 'להורדה' ושמירת הקובץ ביעד).

את הקובץ יש לשים בתיקייה הראשית שלכם או התיקייה עם קובצי האתר בגרסא המלאה.

יש לפתוח את הקובץ באמצעות כתבן או אחרת שבה אתם משתמשים ולשנות את ההפניה לכתובת בה נמצא האתר בגרסא המצומצת למשל: http://www.mysite.co.il/mobile . לשמור ולסגור.

בדף הראשי של האתר בגרסה המלאה יש להטמיע את קובץ ה-JavaScript הזה בחלק של ה-<head> בקוד. ההטמעה נעשית ע"י העתקה והדבקה של הקוד הבא:

<script language="JavaScript" src="detect.js"></script>

זהו. יש להעלות את הקבצים לשרת ולבדוק את ההפנייה האוטומטית בטלפון נייד או אחר.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון