מתי צריך לחדש את חבילת האחסון (Hosting) ושם הדומיין (Domain)? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מתי צריך לחדש את חבילת האחסון (Hosting) ושם הדומיין (Domain)?

שתף בפייסבוק


אם רכשתם שם דומיין (Domain) וחבילת אחסון (Hosting) מחברה כלשהי, תצטרכו לחדש אותה מדי פעם לתקופה נוספת. אם רכשתם את האחסון והדומיין לשנה, יש לחדש אותם לאחר שנה. ההמלצה היא לחדש את הדומיין והאחסון כמה ימים עד כמה שבועיים, אולי שלושה, לפני תאריך פקיעתו.

איך יודעים מתי לחדש?

די פשוט. חברת האחסון ורשם הדומיין שלכם ישלחו אליכם הודעת מייל המודיעה על הצורך לחידושם. בד"כ, אם פספסתם בטעות את ההתראה לפקיעת התוקף הראשונה, תקבלו התראה שניה, אבל לא כדאי לבנות על זה. מומלץ בעת רכישת הדומיין והאחסון לשים תזכורת ביומן או בלוח השנה מתי צריך לחדש.

בחלק מרשמי הדומיין וחברות האחסון, כמה ימים לאחר פקיעת התוקף, הדומיין והאחסון עדיין יהיו זמינים, אך עדיין, לא כדאי לקחת את הסיכון שמישהו אחר ירשום את הדומיין על שמו או שהאתר לא יהיה זמין משום שחבילת האחסון/האירוח שלכם פגה. התקנה מחדש של האתר בשרתים לעתים יכולה להיות בתוספת עלות וחבל לא לחסוך זאת.

במידה שפספסתם את הודעות החברה, תוכלו לבדוק את תוקף האחסון ע"י התקשרות עם חברת האחסון ובירור עד מתי חבילת האחסון פעילה ומתי צריך לחדש. אם באותה חברה קניתם את הדומיין בדקו גם זאת. אם לא, את שם הדומיין תוכלו לבדוק עצמאית באחד מאתרי רשמי הדומיין, על ידי הזנת שם הדומיין וקבלת פרטים מורחבים שבהם יצוין מהו תאריך פקיעת תוקף הדומיין בסעיף Validity. אתר לבדיקת תוקף ופרטי דומיין מקיף: Whois .

בהצלחה.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון