כדאי לדעת: ביטול שירות קיצור כתובות של גוגל goo.gl | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


כדאי לדעת: ביטול שירות קיצור כתובות של גוגל goo.gl

שתף בפייסבוק


גוגל הכריזה בבלוג למפתחים על הורדת שירות קיצור כתובות וביטולו לאתרים ולדפי אינטרנט החל מה-13 באפריל 2018. שירות קיצור הכתובות אפשר למשתמשים להמיר כתובות אתר ארוכות ומסורבלות לכתובות מקוצרות. שירות קיצור הכתובות שעלה ב-2009 אפשר לפרסם קישורים ידידותיים יותר באתרים וברשתות החברתיות.

עתה, גוגל מודיעה כי היא מבטלת את שירות קיצור הכתובות שלה ומפנה לאתרי קיצור כתובות אחרים כמו bit.ly ואחרים, ומחליפה אותו בשירות FDL (קיצור של: Firebase Dynamic Links), שירות חדש שיאפשר ליצור קישורים דינמיים חכמים שיישלחו את המשתמשים הפוטנציאליים למיקומים במערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד, ולאפליקציות ווב.

בשלב זה, בו כל הפיצ'רים עבור קיצור הכתובות goo.gl ייעלמו, כל הקישורים שהומרו באמצעות שירות קיצור הכתובות ימשיכו להפנות ליעד המבוקש. למעשה, שירות קיצור הכתובות לא יהיה זמין מה-13 באפריל 2018 עבור משתמשים חדשים שלא השתמשו בעבר בכלי קיצור הכתובות של גוגל.

כל מי שהשתמש לפני ה-13 באפריל בשירות קיצור הכתובות עדיין יוכל להשתמש בכל הפיצ'רים שבשירות אך למשך שנה אחת עד 30 במרץ 2019, בו השירות יוסר.

אחרי ה-30 במרץ 2019 כל הקישורים הקיימים ימשיכו להפנות ליעדים (דפים) המבוקשים, אך לא יועברו או יאוחדו עם השירות החדש של FDL. מה שכן, עדיין ניתן יהיה לייצא את כל הקישורים משירות קיצור הכתובות.

לכן, על מפתחים ומפרסמים שהשתמשו בשירות קיצור הכתובות של גוגל להיערך בהתאם.


שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון