מה עומד מאחורי הבאנרים המופיעים באתרים המזהירים מפני וירוס במחשב | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מה עומד מאחורי הבאנרים המופיעים באתרים המזהירים מפני וירוס במחשב

שתף בפייסבוק


אחת התופעות הנפוצות בבגלישה באתרים ברשת היא הופעת באנרים המזהירים כי "המחשב שלך נגוע בוירוס" בתוספת "לחץ כאן" או מספר טלפון להתקשרות. נכנסתם לאתר ואז מופיע ההודעה הבולטת הזאת. מה עושים? לא עושים. גם אם זה מלחיץ אתכם, בטח שלא לוחצים או מתקשרים לטלפון המופיע על גבי הבאנר. להלן באנר לדוגמא:

באנר לדוגמא להתראה באתר

רוב הבאנרים הללו יהיו מעוצבים בצורה הזאת, בצורה בולטת מאוד, תוך שימוש בגרפיקת אזהרה כמו המשולשים עם סימן הקריאה הללו, שימוש בצבעי אזהרה צהוב ואדום, וכיתוב שאינו משתמע לשני פנים. אלא שחשוב מאוד לדעת, שלאתרים אין את היכולת לזהות וירוסים במחשב שלכם, בטח לא עם הכניסה המיידית אליהם וללא סריקה מלאה של המחשב שבאה לאחר מתן הרשאה ברורה לאתר.

אז מה עומד מאחורי באנרים אלה?

באנרים אלה הם פרסומות לכל דבר. אלא שחלקם משמשים כפרסומות לגרום לגולשים ללחוץ תוך השפעה נפשית על הגולש (לחץ, דאגה) ולעבור לדף המוכר משהו, בדרך כלל תוכנות אנטיוירוס ואחרות, או דף שעלול להשתיל לכם וירוס במחשב. חלקם גם מציע מספר טלפון לפתרון הבעיה. גם כאן, המתקשר יגיע למוקד מכירות כלשהו. מומלץ שלא לתת פרטים ולהימנע משיחה זו ולא ללחוץ על באנרים אלה כלל.

כאמור, אין אתרים שיכולים לזהות לכם וירוסים במחשב עם הכניסה אליהם. וירוסים ניתן לזהות רק על ידי הרצת תוכנות אנטיוירוס המותקנות במחשב. אם קיבלתם התראה על וירוס מתוכנת האנטיוירוס המותקנת במחשב שלכם והידועה לכם, יש לטפל בוירוס באמצעות התוכנה בלבד.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון