האם לקיצורי כתובות אתרים יש תוקף? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


האם לקיצורי כתובות אתרים יש תוקף?

שתף בפייסבוק


כיום, תוך שימוש ברשתות החברתיות יש שימוש נרחב בשרותי קיצור כתובות אתרים כמו שרות קיצור אתרים של bit.ly או goo.gl של גוגל ואחרים. שירות קיצור כתובות אתרים מאפשר לכם להציג את כתובת האתר או הדף אליו אתם מפנים בצורה טובה יותר, קצרה יותר, אסטטית יותר.

שרותי קיצור כתובות אתריםבמקום הפניה לדף באמצעות קישור בעל כתובת ארוכה מאוד ומסורבלת, ניתן לקבל חינם, כתובת אתר מקוצרת ונוחה. הדבר יעיל במיוחד בשימוש בטוויטר, למשל, שבה מספר התווים לציוץ מוגבל.

אך האם יש לקיצור כתובת שיצרנו תוקף? האם הקישור בכתובת מקוצרת יפוג ולכן אנו עלולים לקבל קישור שבור? התשובה לכך היא לא. אך זאת כל עוד השרות פעיל. נניח שקיצרנו כתובת באתר מסוים ופרסמנו אותו והשירות של קיצור הכתובות נסגר, הקישור לא יוביל לשום מקום. הגיוני.

מה לעשות כדי להימנע ממצב כזה שקישור מקוצר שיהיה בשימוש בעתיד יישאר תקף?

ישנם המון שרותי קיצור כתובות אתרים שיציעו לכם את שרותיהם בחינם. המון. רובם נפתחו ונסגרו ולכן גם הקישורים שקוצרו באמצעותם כבר לא תקפים. כדי לשמור על תוקף ארוך ככל האפשר עבור כתובת שקוצרה, מומלץ להשתמש בשרותים הרציניים יותר בתחום, כאלה שהסיכוי שייסגרו הוא זניח, כמו שרות קיצור גתובות אתרים של גוגל, bit.ly ושרותים אחרים. כך נבטיח שהקישור יישאר בתוקף "לנצח".

 




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון