ארכיון אתרים - מכונת הזמן של האינטרנט | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


ארכיון אתרים - מכונת הזמן של האינטרנט

שתף בפייסבוק


לאינטרנט יש מכונת זמן. כן. מדובר באתר מרשים ביותר שאוגר גרסאות של האתר שלכם ואתרים בכלל, מ-1996 ועד היום. האתר archive.org הוא מכונת הזמן של האתרים שלכם. לפי האתר, נסרקו מעל 302 מיליארד דפי אינטרנט במהלך השנים עד היום.

הרעיון שעומד מאחורי האתר הענק הזה הוא לשלוח רובוטים סורקים (crawlers) לאתרים ולתעד את האתרים בנקודות זמן שונות. עבור חלק מהאתרים תמצאו גרסאות חיות קודמות של איך שהאתר היה בנוי על בסיס סריקה ותיעוד חודשיים ולפעמים על בסיס מספר פעמים בחודש. הדבר תלוי במספר הביקורים של סורקי אתר זה ולא בתיעוד לפי עדכון האתר שנעשה על ידכם.

ארכיון אתרים

מעבר לתיעוד דפי אתרים, האתר תיעד ומתעד גם קבצי מדיה שונים כמו קבצי סאונד, וידאו, תמונות, תוכניות טלויזיה ועוד.

באתר archive.org תוכלו להזין בשורת החיפוש את כתובת האתר שלכם או כל אתר אחר ולקבל פירוט של מועדי סריקות האתר שלכם. אם תלחצו על תאריך שבו התבצעה סריקה המסומן בכחול, תוכלו לראות בחי איך האתר שלכם היה בנוי ואיך הוא נראה בתאריך סריקה זה. עם זאת, איך הבטחה לתצוגה מלאה ושלמה של האתר ביחס למועד מסוים מטעמים טכניים כמו גרסת אתר שבה היה קובץ robots שמנע מסורקים לגשת את האתר וסיובות טכניות שונות נוספות.

עוד באתר, תוכלו לשלוח בקשה לתיעוד האתר בגרסא הנוכחית שלו כדי שסורקי האתר של ארכיון אתרים זה ייכנסו ויתעדו אותו כפי שהוא בנוי ומעוצב כיום, אך גם כאן אין הבטחה לסריקה שלמה, אם בכלל.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון