זהירות! חיוב שנתי אוטומטי של חברות האנטיוירוס | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


זהירות! חיוב שנתי אוטומטי של חברות האנטיוירוס

שתף בפייסבוק


סיפור קצר: לפני שנה ד' הוריד תוכנת אנטיוירוס למחשב, נרשם וקנה רישיון עסקי לתוכנת האנטיוירוס מחו"ל. ד' לא היה מודע, כי בהחלט קשה לעלות על זה, שמדובר בהרשמה לשרות עם חיוב שנתי אוטומטי (Subscription) כברירת מחדל וכדי לבטל את השרות צריך להיכנס לחשבון באתר חברת האנטיוירוס ולבטל את ההרשמה והחידוש האוטומטיים. ד' הסיר את תוכנת האנטיוירוס בשלב מסוים במהלך השנה וחשב שבכך סיים עניין. כמובן שלאחר שנה מהרכישה של רישיון תוכנת האנטיוירוס, ד' קם בבוקר, פתח את המייל ומצא חיוב על עשרות דולרים על חידוש הרשמה.

מבדיקת אתר החברה וממשק חשבון משתמש, אכן מאוד קל לפספס את הנושא של החיוב האוטומטי של חברת האנטיוירוס שמוגדר על ברירת מחדל. למעשה זאת "קצת" חוצפה ויש בכך טעם לפגם.

אניויי, אחרי דין ודברים עם חברת האנטיוירוס (כמה אימיילים ובקשה להחזר תוך הבהרה שלא שם לב שהחיוב הוא שנתי אוטומטי כברירת מחדל) אכן הוחזר לו כספו.

מה שהיה עוד יותר מדהים הוא שבטופס הבקשה לזיכוי המקוון אפילו צוינה אפשרות לסימון בסגנון: "לא שמתי לב שהחיוב עבור הרישיון אוטומטי". כלומר, החברה מודעת לעניין שיש בעיה בחיוב אוטומטי וסביר מאוד להניח שזאת לא פעם ראשונה שהבעיה עולה. חיוב אוטומטי ממש לא צריך להיות בברירת מחדל אצל חברות, אלא חיוב ידני עם אפשרות להפוך את החיוב הידני לאוטומטי על ידי רוכש השרות.

בשורה התחתונה - אם אתם רוכשים שרותים, רשיונות לתוכנות וכיוצא באלה מחברות בחו"ל (וגם בארץ), לא מספיק להירשם לשירות, חשוב לקרוא היטב את תנאי השרות ולהיכנס לחשבון שלכם באתר החברה כדי לוודא שאתם לא תחויבו אוטומטית כברירת מחדל. לא נעים ולא כדאי לקום בבוקר ולראות חיוב של עשרות דולרים מהחשבון שלכם מבלי שתכננתם אותם בהוצאות האישיות או העסקיות שלכם.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון