אחסון קבצים בענן חינם | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


אחסון קבצים בענן חינם

שתף בפייסבוק


'ענן' (Cloud) או 'אחסון קבצים בענן' (Cloud Storage) אלה מושגים שמאוזכרים רבות כיום בכלי התקשורת ובאינטרנט.

מהו אחסון קבצים בענן?
די פשוט. אחסון קבצים מכל סוג בשרתים אונליין. להבדיל מהאחסון המקומי במחשב או בכונן גיבוי אחר, שירות אחסון קבצים בענן מאפשר לך להעלות את הקבצים שלך לשרת האחסון ולגשת אליהם מכל מקום ומכל מחשב המחובר לאינטרנט. כך גם ניתן ליצור גיבוי לקבצי הנמחשב שלך. הכניסה לשירות כמובן מוגנת לרוב בשם משתמש וסיסמא המונפקים לך ע"י השירות.

למה לאחסן בענן?
אחסון קבצים בענן מאפשר נגישות גבוהה לקבצים מסוגים שונים שהעלית קודם לכן ולהעלות קבצים מכל מחשב המחובר לרשת. השירות מאפשר לגבות את הקבצים שלך למקרה של מחיקתם מהמחשב האישי.

האם יש סיכונים?
השרתים, מאובטחים ככל שיהיו, אינם יכולים לתת מענה מושלם לאבטחת הקבצים שלך בשרתים אלה. כמו כל שירות באינטרנט, גם שירות זה עלול להיפרץ. הגישה האישית שלנו היא שאין דבר מאובטח ב-100 אחוז באינטרנט. לכן, אם משתמשים בשירות אלה, כדאי לחשוב היטב אילו קבצים להעלות ואילו קבצים כדאי להימנע מלהעלות. עצם העובדה שהקבצים שלך יושבים בשרת שלך חברה מסוימת ללא יכולת בקרה אישית, אלא הסתמכות עיוורת על השירות, יכולה להוות סיכון במידת מה לקבצים שלך. לכן, קבצים בעלי חשיבות פחותה כמו מוסיקה או אחרים, לפי שיקול דעתך, יכולים להיות מאוחסנים בשרתי ענן, כי גם אם ייפלו לידיים לא נכונות אין בכך נזק של ממש, אך אם אתה עובד בחברה עם מסמכים מסווגים, מדובר בסיכון וכבר נפרצו שירותים מתקדמים בעלי רמת אבטחה גבוהה מאוד ברשת.

היכן ניתן למצוא שירות אחסון קבצים בענן חינם?
בחיפוש מהיר, ניתן למצוא מאות שרותים כאלה ברשת. חלקם בארץ, חלקם בחו"ל כמו גוגל דרייב, בזק, דרופבוקס ואחרים.
יש שירותים מוגבלים בנח האחסון ויש כאלה ללא הגבלה. כדאי מאוד לערוך השוואה בין השירותים השונים טרם התחלת העלאת הקבצים (החברה המציעה את השירות, המלצות חברים, נפח אחסון קבצים, רמת אבטחה וכו').




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון