למה מופיע מינוס ברווחים בתוכנית שותפים איביי ePN ? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


למה מופיע מינוס ברווחים בתוכנית שותפים איביי ePN ?

שתף בפייסבוק


אם אתם עובדים עם תוכנית השותפים של איביי ePN בוודאי תשימו לב בשלב מסוים שחלק מהנתונים בטבלת הרווחים שבדוחות הם למעשה הורדות המסומנות במינוס וסכום מסוים.

מינוס רווח בעמודת רווחים בתוכנית שותפים של איבייבטח שאלתם את עצמכם "מה לעזאזל" בשלב זה. אפשר להרגיע אתכם שכולם שואלים את השאלה הזאת כשהם נתקלים במינוס או מינוסים האלה. המינוס הזה הוא גם אחד המינוסים בתוכנית השותפים אבל יש מאחורי זה הסבר הגיוני. עמלתם קשות כדי להרוויח עמלות ממכירות ופתאום אתם חוזרים אחורה מבחינת רווח.

ההסבר לכך נעוץ בעובדה שאיביי היא חנות לכל דבר וכמו כל חנות, גם לה יש מדיניות ביטול עסקאות והחזרת מוצרים. בפועל, אם הרווחתם עמלה על מכירה שבוטלה מאוחר יותר או מוצר שהוחזר למוכר במסגרת תקנון האתר והמוכר, רווח עמלת המכירה תבוטל גם כן והביטול יופיע בדוחות כמינוס. מתסכל, אבל אין מה לעשות.

הדבר היחידי אולי שכן תוכלו לעשות הוא להוריד דוח מפורט מתפריט דוחות (Reports) ובחירת הורדת דוחות (Download Reports) ולבחור טווח תאריכים שכולל את התאריך בו הופיע ביטול המכירה והעמלה. הורדת הדוח למחשבכם, רצוי כקובץ Excel מסודר, תאפשר לכם לבדוק נתונים רבים לגבי העסקה שבוטלה ובכלל זה איזה מוצר הוחזר או הזמנתו בוטלה. למה זה חשוב? אם תראו הרבה החזרות של אותו מוצר, למשל, תוכלו להסיק שאולי לא משתלם לשווק את המוצר הספציפי הזה ולהמשיך להתמקד במוצרים אחרים שכן מכניסים ולא היו עליהם החזרות או ביטולים.

בקיצור, סימן המינוס בעמודת הרווחים נובע מביטול הזמנת מוצר או ביטול עסקה והחזרתו למוכר. החזרת מוצר יכולה לקרות מסיבות רבות (קונה לא מרוצה, מוצר פגום, הזמנה שלא הגיע בזמן וכדומה) ואין לכם שליטה על זה. ביטול עסקה תבטל את רווח העמלה מהמכירה שהופיעה קודם לכן בטבלה.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון