איך ואיפה לקנות דומיין? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


איך ואיפה לקנות דומיין?

שתף בפייסבוק


דומיין (Domain), ובעברית: שם מתחם, הוא למעשה כתובת האתר שלכם. כתובת האתר המורכבת מתחילית www + שם האתר + סיומת. הדומיין יאפשר לגולשים להקליד את כתובת האתר ולגשת לקבצי האתר הנמצאים באחסון, מקום המוקצה לקבצים בשרת. בנקודה זוף חשוב לציין שאם ברצונכם להקים אתר, רכישת דומיין בלבד אינה מספיקה לצורך כך ותצטרכו לרכוש גם חבילת אחסון (Hosting) לאתר.

דומיינים מגיעים במגוון עצום של וריאציות, הן בשל הוריאציות שאפשר ליצור בחלק של שם האתר שבדומיין או בבחירת הסיומת שלו, שגם כאן, מבחינת כמות הסיומות הקיימות, יש לא מעט אפשרויות ליצירת דומיין משלכם הפנוי לרישום. למשל, אם נתייחס לדומיין של הבלוג, ניתן יהיה למצוא וריאציות שונות כמו pagersdesign רצוף, או עם מקף, כמו הדומיין הנוכחי של הבלוג ועם סיומות רבות כמו הנוכחית com יהיה ניתן למצוא גם co.il ועוד סיומות רבות אחרות.

כאמור, סיומות דומיין מגיעות במגוון רחב של אפשרויות ובשפע. בבחירת סיומת הדומיין יש להתחשב ברלוונטיות של הסיומת לאתר. למשל, אם האתר מייצג או מציג מוצר או שרות תקשורת אפשר לבחור סיומות הולמות כמו .net או .net.il או .tv ועוד.

רישום דומיין הוא למעשה קניית דומיין, למקרה שנתקלתם בביטוי זה. בתהליך קניית דומיין מחברה למכירת דומיינים (רשמים מורשים) אתם רושמים את הדומיין על שמכם ופרטיכם, כך שהדומיין יוצג כתפוס על ידכם. קניית הדומיין יכולה להתבצע מראש לתקופות שונות של שנים ומדי תקופה יש לחדש את רישום הדומיין תחת שמכם לתקופה נוספת. במידה ולא תחדשו את הדומיין, הדומיין שלכם יהיה פתוח למכירה לאחרים. לפני פקיעת תוקף הדומיין שלכם תקבלו התראה מרשם הדומיינים שממנו רכשתם את הדומיין בפעם הראשונה לצורך חידוש הדומיין.

מחירי הדומיין משתנים מרשם דומיינים אחד למשנהו וכן, בהתאם לסיומת הדומיין עצמו או הביקוש לדומיין. לכן, ברכישת דומיין מחברה של רשם מורשה יש לעשות סקר מחירים לעלות הדומיין. למשל, דומיין ישראלי בסיומת co.il יכול לעלות אצל רשם אחד 75 שקלים ואצל אחר 150 שקלים לשנה.

איפה לקנות דומיין?

דומיינים ישראליים (סיומת .il) ניתן לקנות ולרשום על שמכם אצל כל אחד מרשמי הדומיינים המורשים על ידי איגוד האינטרנט הישראלי.

דומיינים בינלאומיים (סיומות כלליות כמו com. ואחרות) גם ניתן לרכוש אצל הרשמים הישראליים, אך גם אצל הרשמים הבינלאומיים המוסמכים ישירות כמו Godaddy ורבים אחרים.

יש שני דברים חשובים שכדאי לשים אליהם לב כשאתם מתכוונים לקנות דומיין:

א. מחיר – חשוב לבצע השוואת מחירים בין הרשמים עבור הדומיין בו אתם מעוניינים.

ב. שרות לקוחות ותמיכה – חשוב לבדוק אם שרות הלקוחות והתמיכה עבור הדומיין זמינים לכם למקרה שתצטרכו עזרה טכנית, לכל הפחות בשיחת טלפון או פניה במייל או פתיחת כרטיס תמיכה.

איך לקנות את הדומיין שאתם רוצים?

התהליך הוא די פשוט. בכל אתר של רשם דומיינים ישנה תיבת חיפוש דומיין שבה תוכלו לחפש את הדומיין שלכם. אם הדומיין יופיע כפנוי לרישום, תוכלו להתחיל מיד בתהליך הרכישה באתר עצמו (שעיקרו תשלום). אישור על רכישת הדומיין ורישומו יגיעו אליכם באי-מייל.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון