איך לכתוב עברית בתוכנות שלא תומכות כתיבה מימין לשמאל או עברית בכלל | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


איך לכתוב עברית בתוכנות שלא תומכות כתיבה מימין לשמאל או עברית בכלל

שתף בפייסבוק


בתוכנות רבות אין תמיכה לכתיבה בשפה העברית ו/או כתיבה מימין לשמאל. במקרה הראשון עברית תופיע כג'יבריש ובמקרה השני המלל העברי יופיע הפוך, למשל במקום 'שלום' יופיע 'םולש'.

אפשר לפתור זאת בכמה דרכים, חלקן יעילות וחלקן פחות, אבל אולי בכל זאת יעבדו לכם:

א. לפנות לתמיכה של החברה שייצרה את התוכנה – יתכן שהתוכנה כן תומכת עברית אך אינכם מתמצאים די באפשרויותיה כדי לדעת אם התוכנה תומכת או לא תומכת כתיבה בעברית ומימין לשמאל. ניתן להיכנס לאתר החברה של התוכנה או לחפש מידע בקבצי העזרה (HELP) שיש כמעט בכל תוכנה מותקנת. אם לא מצאתם תשובה כדאי לחפש ברשת, בפורומים או ברשתות החברתיות ולבדוק אם התוכנה באמת לא תומכת עברית או שפספסתם את האפשרות הזאת.

ב. חיפוש תוכנות או התקנים לסידור עברית עבור התוכנה – לעיתים, עבור תוכנות מסוימות, יש מי שהרים את הכפפה ויצר תוכנה קטנה לשילוב בתוכנה שלכם או כתוכנה קטנה הפועלת ברקע המאפשרת את סידור העברית. למשל, בתוכנת האנימציה פלאש (Flash) נבנה רכיב עברית להתקנה בתוכנה שאיפשר כתיבה של עברית רגילה, משמאל לימין, ובהפעלת הרכיב על תיבת הטקסט, הרכיב הפך את האותיות מימין לשמאל כנדרש.

ישנן תוכנות כמו הפוך על הפוך ותוכנות היפוך טקסט אחרות הפועלות ברקע ומסדרות טקסטים מימין לשמאל בדרך דומה.

ג. כתיבה הפוכה מראש או אות + חץ שמאלי – במידה והתוכנה כן תומכת אותיות בעברית אך לא כתיבה מימין לשמאל ועבור מילים בודדות או כותרות קצרות ניתן לכתוב הפוך מראש. אפשרות נוספת היא כתיבה רגילה כאשר אחרי כל אות יש ללחוץ על החץ השמאלי במקלדת.

ד. אם וידאתם שאין תמיכה בעברית ותמיכה בכתיבה מימין לשמאל, הדרך הכי טובה וקלה היא להיעזר בתוכנת עריכת תמונות וטקסט חיצונית שכן תומכת עברית כמו פוטושופ ואחרות ופשוט ליצור תמונות של טקסט, לשמור ללא רקע בפורמט PNG-24 ולייבא אותן לתוכנה שלכם.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון