מה משמעות (direct) / (none) ב-Google Analytics ואיך ניתן לפענח זאת? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מה משמעות (direct) / (none) ב-Google Analytics ואיך ניתן לפענח זאת?

שתף בפייסבוק


נכנסתם לראות את נתוני האתר בגוגל אנליטיקס (Google Analytics) ומצאתם שחלק ניכר מהתנועה אל האתר שלכם מוגדר תחת מקור תנועה (direct) / (none)? בעיה נפוצה.

למעשה, מקור התנועה 'תנועה ישירה' (Direct) ו'חסר' (None) הן 'תנועה לא ידועה'. גוגל אנליטיקס שם תחת מקור תנועה זה את כל תנועת הגולשים שהוא לא יכול היה לפענח את מקורה ומקור ההפניה אל האתר (Refferals).

הסיבות לכך שגוגל אנליטיקס לא הצליח לפענח את מקור התנועה הן רבות, אך רובן נוגעות לסוג האתר או האפליקציה ששם שמתם את הקישור לאתרכם. למשל, הגולש לאתר נכנס לאתרכם דרך קישור במייל ששלחתם אליו מתוכנת דואר אלקטרוני במחשב כמו אאוטלוק ואחרות, הגולש נכנס דרך קישור בתוכנות מסרים כמו סקייפ ואחרות וקישור בתוכנות בכלל, הגולש נכנס דרך קישור באפליקציה בנייד, הגולש הגיע דרך קישור שנמצא בתוך קובץ word או pdf או קבצים אחרים, הגולש הקליד את כתובת האתר בדפדפן בעצמו או נכנס דרך קיצור דרך שמור בדפדפן או במחשב ועוד.

אז איך אפשר לנתח את הנתונים שנמצאים במקור תנועה (direct) / (none)?

עבור נתונים שכבר התקבלו, מעכשיו ואחורה בזמן, ניתן לעבור לעמוד דפי נחיתה (Landing Page) בגוגל אנליטיקס וטבלה המתקבלת להוסיף מהחלק העליון מימד מקור/מדיה (source/medium) ולהעריך מנין הגיעו הגולשים אל הדפים. למשל, אם יש דף שהפניתם אליו מקמפיין אי-מיילים וכדומה.

עבור נתונים שיתקבלו מעתה ואילך, לצורך פענוחם, ניתן להשתמש בכלי ליצירת כתובות אתרים של גוגל המאפשר להוסיף פרמטרים לכתובות הדפים (כמו: מקור תנועה, קמפיין וכדומה) על מנת שגוגל אנליטיקס יוכל לזהות ולפענח את מקורן עבורך. מומלץ לקרוא היטב את כל ההסבר, כולל סוגי הפרמטרים לפני יצירת הכתובות.

 




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון