מה צריך ומומלץ ללמוד בתחום בניית אתרים | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מה צריך ומומלץ ללמוד בתחום בניית אתרים

שתף בפייסבוק


תחילה נגדיר שאין סוף לכמות החומר והמידע שבאמת צריך בשביל לבנות אתרים. יש כאלו שיסתפקו בידע בסיסי להקמת אתרים בסיסיים ויש כאלה שישקיעו את מרצם לאורך שנים כדי לנסות ולכסות את הידע הקיים בתחום בניית אתרים.

הרשימה הבאה לא כוללת את פן עיצוב אתרים שזהו תחום משלים שעומד בפני עצמו על כל התורה הטמונה בו.

ידע לבניית אתר בסיסי:
שפת HTML – חובה. שפת הבסיס לבניית אתר וניהול "ידני" של דפי אתרים. אי אפשר לדלג על שלב זה בכל מקרה.
CSS – רובד שנוסף על ה-HTML הבסיסי, המאפשר עיצוב של העבודה שלנו. נכון גם לשפות מתקדמות יותר בבניית אתרים שאותן נציין בהמשך.
כתת סעיף ל-CSS היא שימוש בשכבות ו-DIV-ים לבניית מבנה עדכני של אתרים. כיום המבנה הבסיסי של טבלאות הנלמדות ב-HTML כמעט הוחלף לחלוטין במבנים של DIV-ים.
Javascript – שפה שנחשבת מיושנת, אך כדאי להכיר את המבנה שלה וצורת הפעלתה לצורך הרכיב המרתק שנקרא jQuery.
jQuery – היא ספריית ענק של יישומי Javascript שנוצרה כדי להקל ולייעל את שפת Javascript הכבדה והמסורבלת. כתיבה או הטמעת קודים של jQuery בדפי האתר תאפשר לפתח אתר אטרקטיבי ואינטראקטיבי, כמו למשל: גלריות תמונות שניתן לדפדף ביניהן מבלי לעבור בין דפים ואפשרויות רבות נוספות.

ידע באחסון אתרים ודומיינים:
כבר בשלב הזה או לפני כן, תצטרכו ללמוד את הנושא של אחסון האתרים ורכישת הדומיינים, סוגי שרתים (Windows/Linux ועוד), תפעול, תוכנותFTP, העלאת קבצים ושליטה מלאה בממשק האחסון והדומיינים.

כל הידע הנ"ל למעשה ישמש לצורך בניית אתר 'בצד לקוח', אתר רגיל בעדכון ידני של מנהל האתר (בד”כ זה שגם בנה אותו). כמובן, שהידע הנ"ל הוא הכרחי לצורך השלב הבא שהוא הקמת אתר 'צד שרת' המאפשר אינטראקציה מלאה של הגולש עם האתר ושל בעל האתר עם ניהול האתר באופן עצמאי – אתרים עם מערכות ניהול תוכן לעדכון התכנים באתר אונליין מכל מחשב עם אינטרנט, שמאפשרים לגולשיו לא רק לקבל מידע אלא גם ממש לקחת חלק באתר (תגובות לכתבות וכדומה).

גם כאן התחום נחלק לשניים עיקריים. אפשר ללמוד את שני התחומים ואפשר להסתפק עקרונית רק באחד.

תחום 1: ידע לבניית אתר בכתיבת קוד עצמאי:
PHP – שפת קוד פתוח המשמשת לפיתוח אתרי צד שרת שבסיסה הוא HTML שציינו קודם וניתנת לשילוב עם כל השפות והרכיבים הבסיסיים. שפה זו מאפשרת לפתח אינטראקציה עם הגולשים של האתר, אך כדי למצות אותה בצורה הטובה ביותר כדאי מאוד ללמוד Mysql.
Mysql – שפה לניהול, הקמה ועריכה של טבלאות במסדי נתונים לשימוש משולב עם PHP. מסדי נתונים מאפשרים לשמור מידע ונתונים שנקלטו מהאתר ולאחר מכן לשלוף אותם ממסד הנתונים לשימושים שונים.

תחום 2: שימוש בממשקים מוכנים לבניית אתרים:
בתחום זה תמצאו את וורדפרס, ג'ומלה ועוד שיאפשרו להקים אתרים די מתקדמים (בלוגים וכדומה). גם כאן יש יחסית מה ללמוד: התקנה של הממשקים באחסון, עיצוב, ניהול הממשקים, הכרת רכיבים ופיתוח.

כל הנ"ל יאפשרו לכם להקים עבורכם או עבור לקוחותיכם אתרים פרטיים ועסקיים.

מאיפה לומדים? קורסים, ספרים ומהרשת העמוסה מידע בתחום.

בהצלחה.


שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון