איך להסיר תמונה מחיפוש גוגל | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


איך להסיר תמונה מחיפוש גוגל

שתף בפייסבוק


חיפוש גוגל מאנדקס את כל מה שמופיע באתר שלכם, או לפחות את רובו. לעתים קורה המקרה וגוגל מאנדקס תמונה לתוך תוצאות חיפוש התמונות שלו מבלי שהדבר יתאים לצרכיכם. אם אתם רוצים למחוק או להסיר תמונה מחיפוש גוגל עליכם לבצע את הפעולות הבאות:

1. להסיר את התמונה מדף האתר שלכם - אם גוגל מציג תוצאת תמונה בחיפוש שלו, המשמעות היא שהתמונה מופיעה באחד מדפי האתר שלכם ואין כל הנחיה למנוע החיפוש להימנע מלסרוק אותה אל תוצאות החיפוש.

במידה שאתם כן צריכים את התמונה באתר אבל רוצים רק להסיר אותה מתוצאות חיפוש גוגל תמונות, ראו את הסעיפים הבאים:

2. מצאו את נתיב התמונה בשרת של אתרכם. לא יודעים כיצד? פשוט לחצו על התמונה באתרכם עם לחצן ימני בעכבר ובחרו מאפיינים (Properties). בחלון שייפתח תראו את הכתובת המלאה (URL) שהיא נתיב התמונה. העתיקו את הכתובת.

3. כדי להסיר מיידית, באופן יחסי, את התמונה מתוצאות החיפוש (בפעם האחרונה שניסינו זאת התמונה הוסרה תוך שעתיים-שלוש) יש להיכנס לכלי מנהלי אתרים של גוגל - עמוד בקשה להסרת תוכן ולהדביק את כתובת התמונה לשדה המתאים וללחוץ על 'בקשה להסרה'. הבקשה תעבור למצב בדיקה שבסופה, אם תאושר, התמונה תוסר מתוצאות החיפוש. שימו לב, הסרת התמונה מתוצאות החיפוש היא לזמן קצוב, בדרך כלל עד הסריקה הבאה של גוגל באתרכם, שאז ייתכן שהתמונה תחזור לתוצאות החיפוש.

4. כדי לוודא שהתמונה לא תאונדקס שוב לתוצאות חיפוש התמונות על ידי סורקי גוגל, יש להעלות לשרת או לעדכן בשרת את קובץ ה-Robots.txt שלכם, קובץ המורה למנועי חיפוש וסורקיהם מה לסרוק ומה לא לסרוק באתרכם. בתוך קובץ Robots.txt יש לכתוב את הקוד הבא שאומר לסורקי מנועי החיפוש שלא לסרוק את קובץ התמונה שלכם:

User-agent: Googlebot-Image
Disallow: /images/myimage.jpg

השורה הראשונה בקוד מראה שהפקודה מיועדת לסורק התמונות של גוגל. השורה השניה מציינת שאין לסרוק (Disallow) את התמונה שנמצאת בנתיב היחסי שבתיקיית images בשרת וששם הקובץ שלה הוא image.jpg . כמובן, שצריך לשנות את כתובת התמונה שלכם ואת שם הקובץ שלה למה שמתאים אצלכם.

על אותו עיקרון של סדר פעולות ניתן להסיר כל תוכן לא רצוי מגוגל, רק שאת User-agent שבקוד יש לשנות ל-Googlebot וכך מנוע החיפוש בכללותו יסיר את התוכן (דפים וכדומה) שאינכם רוצים שיופיעו במנוע החיפוש.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון