תגית מטה מילות מפתח Meta Tag Keywords - האם רלוונטית? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


תגית מטה מילות מפתח Meta Tag Keywords - האם רלוונטית?

שתף בפייסבוק


תפקידן של תגיות מטה (Meta Tags) הוא להגדיר עבור מנועי החיפוש השונים (גוגל, בינג וכו') כיצד לאנדקס את דף האתר שלכם. התגיות הממוקמות בחלק של ה-Head בקוד, מוסתרות מעיניי הגולשים והן נגלות אליהם בתוצאות החיפוש עצמו.

בעוד שלתגיות Title (כותרת) ותגית מטה תיאור (Description) ולתגיות נוספות יש חשיבות רבה, תגית מטה מילות מפתח (Keywords) אינה רלוונטית עוד מספטמבר 2009 כשמנועי החיפוש, ובכללם גוגל, הפסיקו להשתמש בה לצורך אינדוקס האתר בתוצאות מנוע החיפוש. הסיבה לכך טמונה בשימוש לא הולם של מקדמי אתרים או מנהלי אתרים על ידי הצפת מילות מפתח לא רלוונטיות לתוכן הדף שמסגרת תגית זו, דבר שהקשה על מנועי החיפוש לאנדקס נכון את דפי האתר ולהציג תוכן מהימן עבור המשתמשים.

למשל, מנהל אתרים היו מכניסים מילות מפתח שכלל לא היו מופיעות בתוכן הדף כדי לקבל יותר תנועת גולשים או מקרים שבעלי עסקים היו מכניסים לתגית מילות מפתח שכללו את שמות המתחרים שלהם וכדומה. כדי להימנע מכאב הראש הזה של התמודדות עם מילות מפתח לא רלוונטיות, מנועי החיפוש הפסיקו להחשיב תגית מטה זו בכלל.

לכן, כשאתם מכניסים את תגי המטה לקוד הדף, אין צורך בתגית זו ואם תכניסו בכל זאת, מנוע החיפוש יתעלם ממנה ולא תהיה לה משמעות כלל גם בדירוג האתר במנוע החיפוש. חשוב לתת יותר משקל לכותרת הדף (Title) ולתגית התיאור (Description). כותרת שתכניסו בדף תופיע כקישור בראש התוצאה בחיפוש והתיאור שתכניסו לדף יופיע מתחת לכותרת בתוצאת החיפוש. כמובן, יש להקפיד על רלוננטיות השתיים לתוכן הדף עצמו.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון