מהי מפת אתר וכיצד לייצר אחת בקלות ובמהירות | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מהי מפת אתר וכיצד לייצר אחת בקלות ובמהירות

שתף בפייסבוק


אחד הדברים החשובים ביותר בשלב סיום בניית אתר ולאחר הזנת התוכן ויצירת דפיו הוא ליצור מפת אתר ולקשר אליה מהאתר ובכלי מנהלי אתרים של גוגל.

מפת אתר (Sitemap) היא למעשה פירוט של כל דפי האתר בזרימה של קישורים לצורך דיווח למנועי החיפוש, בזמן שהם מבקרים באתר שלכם וסורקים דפים להצגה במנוע החיפוש.

ישנם סוגים של מפות אתר, כאלה שנוצרות באופן אוטומטי עם הוספת כל דף חדש באתר וישנן כאלה שיוצרים באופן ידני. מפת אתר יכולה להיות כקובץ HTML אך מומלץ יותר להעלות לשרת מפת אתר בפורמט XML שהוא פורמט מהיר ונקי עבור מנועי החיפוש השונים. לרוב גם הקובץ עצמו ייקרא sitemap.xml כך שמנועי החיפוש יאתרו אותו בקלות ובמהירות וכך גם יבוצע אינדוקס (הוספת האתר לתוצאות מנוע החיפוש) האתר ודפיו.

לכן, כשאתם מסיימים לבנות אתר וכן מסיימים להזין את תכניו, יש ליצור מפת אתר, במידה שמערכת הניהול שלכם לא יוצרת אחת כזאת אוטומטית ולהעלות אותה לשרת. לאחר ההעלאה של קובץ מפת האתר לשרת, יש לשלוח אותו לבדיקה וסריקה בכלי מנהלי האתרים של גוגל.

דוגמא לתוכן קובץ מפת אתר

יצירת מפת אתר יכולה להתבצע בקלות ובדיוק רב באמצעות מחוללי מפות אתר אוטומטיים אונליין שייצרו לכם מפת אתר המותאמת במיוחד לסורקי מנוע החיפוש גוגל. אם אתם מחפשים כלי כזה, כדאי לקחת בחשבון ולבדוק עד לאיזו כמות דפים ניתן ליצור את מפת האתר, שכן ישנם כלים שיכולים ליצור מפת אתר עד ל500 דפים יש כאלו שיותר כמו web-site-map.com שיכול לייצר לכם מפת אתר עבור אתר המכיל עד 3500 דפים בחינם.

שימו לב שיש הגדרות נוספות שצריך להגדיר לפני יצירת האתר כמו Page priority (עדיפות של הדף), Last modified date (תאריך שינוי או עריכה אחרון של הדף) וגם סימון של Subdomains (אפשרות לסריקת תוכן שנמצא בתת-דומיין). אם אינכם יודעים להגדיר את אלה, השאירו את האפשרויות כמו שהן מסומנות בעת פתיחת המחולל.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון