שיווק עסק באינטרנט ביחס לשעות הפעילות של קהל היעד | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


שיווק עסק באינטרנט ביחס לשעות הפעילות של קהל היעד

שתף בפייסבוק


כחלק מתוכנית עסקית - שיווקית לעסק ראוי להתייחס ולתת חשיבות גדולה לשעות הפעילות של קהל היעד ולהתנהגותו.

בהקבלה, אם יש לכם חנות בגדים פיזית הפתוחה בשעות הבוקר אך קהל היעד של העסק והמוצרים שלכם, פעיל בשעות הערב, הדבר יתבטא בכמות הרכישות בעסק שלכם. זמינות לקהל היעד ופעילות בזמן שקהל היעד שלכם פעיל הוא דבר חשוב, כך גם מתן שירות בזמן הפעילות של קהל היעד.

חשוב לבדוק מהו טווח השעות שקהל היעד שלכם פעיל ביותר מבחינת פעילות רכישות. כאן צריך להפעיל הרבה היגיון וגם לבצע ניסוי או ללמוד מהמתחרים שלכם.

למשל, פעילות של רכישת בגדים בשיאה תתרחש בזמן הפנאי של קהל היעד ולכן את מרבית הטון של השירות שלכם לקהל הצרכנים צריך לרכז בשעות אחר הצהריים, אחרי העבודה או בסופי שבוע או ערבי חג. במהלך שעות העבודה השגרתיות של קהל היעד יתבצעו פחות רכישות מאשר בשעות הפנאי שלו. וכמובן, שעניין זה משתנה בכל יום וצריך לשקול את הפעילות מול קהל היעד שלכם יום לפני, כי פעילות המשק יכול הלהיות בלתי צפויה, כמו שביתה כללית במשק שהופכת ליום קניות פוטנציאלי מבחינתכם.

ועכשיו לענייננו, שהוא מכירה באינטרנט. בכל הקשור לאינטרנט, בשל זמינותו הרבה, הרבה מעבר לפעילות חנות פיסית, למשל, מצריך שיקול דעת מהיר יותר, שכן במהלך היום יכולות להיות נקודות שונות של זמנים שבהן יכולה להיות פעילות רכישה אפשרית של קהל היעד. למשל, חנות בגדים אינטרנטית אונליין, שהיא זמינה 24 שעות 7 ימים לרכישות. במצב כזה, צריך לבדוק מהן הנקודות במהלך היום ולגבי כל יום שבהן יש פעילות רכישה רבה ומשמעותית יותר. למשל, בשעות האחרונות של העבודה, כשאנשים מסיימים כבר את היום ויש להם קצת פנאי לגלוש או בשעות הערב המאוחרות, כשהילדים הלכו לישון וכדומה.

ההמלצה היא לבצע ניסוי ולסקור ולתעד את פעילות הרכישה על פני תקופה של חודש או יותר. ככל שתקופת הניסוי והתיעוד תהיה ארוכה יותר, תוכלו לנתח יותר נתונים ולהבין איך קהל היעד שלכם פועל ובעיקר, מתי. ולמה? כי אז תדעו מתי גם לתת את הטון בפרסום העסק שלכם שאתם מבצעים, שחושף את קהל היעד לעסק ומכווין אותו לעבר המוצרים שלכם באתר.

מה עוד בהקשר של זמן פעילות קהל היעד? גם מיקום גיאוגרפי הוא חשוב. אם אתם משווקים או מוכרים מוצרים בעולם, למזרח הרחוק או אירופה או ארצות הברית, למשל, יש חשיבות מתי לפרסם ולבדוק מתי קהל היעד זמין יותר, מהם זמני הפנאי שלו, בכל זאת, מדובר בתרבויות שונות, החגים שלו ועוד ולהתאים את פעילות העסק שלכם אליהם.

בסיכומו של דבר, כדאי לבדוק היטב, לבחון ולתעד את התנהגות קהל היעד שלכם, בין אם הוא בארץ ובין אם הוא מחוצה לה, להכיר את מנהגיו ואופיו היטב, כי על פי נתונים אלה תוכלו לקבוע את זמני הפרסום האיכותיים ביותר לעסק שלכם וכן, לתת שירות טוב יותר ולהיערך נכון לקראתו.


שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון